2015. szeptember 23., szerda

Internetes pénzkeresés | Külföldről érkezett csekk beváltása (GlobalTestMarket / LifePoints)

Update 4: Az oldal neve LifePointsra változott, de gyakorlatilag minden marad a régiben, viszont állítólag több mindenre lehet majd pontokat kapni. 

Update 3: frissült a rendszer, vannak eMAG (5000 forint = 5500 LifePoint) és Mango (7500 forint = 8175 LifePoint, 15000 Ft = 16350) utalványok, de vélhetően mindenki a PayPal kifizetésre kíváncsi. Nos, egy 1500 forintos kifizetéshez 1800 LifePoint kell, 3000 forinthoz 3600 pont, és így tovább. Ezen kívül az Unicefnek is lehet adományozni.

Update 2: 2017-től mostmár Magyarországon is elérhető a PayPal kifizetés, 533 pont 6000 forintnak felel meg, és 1000 pont után kérhető ki a pénz!)

Update: A következő információk 2016. június közepe óta átmenetileg nem érvényesek, a magyar bankok többsége szerződést bontott az amerikai partnerekkel, ezért dollárcsekket ismeretlen ideig nem váltanak be.

Az első ilyen témájú bejegyzésben megismertettelek benneteket néhány oldallal, ahol kérdőívek kitöltésével pénzt gyűjthettek. A legtöbbnél egyszerűen elég, ha rendelkeztek PayPal fiókkal, a GlobalTestMarket azonban valamivel keményebb dió(nak tűnhet), ugyanis postai úton dollárban csekken küldik az összeget. Aztán amikor eljött a beváltás ideje, rájöttem, hogy feleslegesen stresszeltem magam a netes véleményekkel, meglehetősen egyszerűen ment a dolog.


A csekket bankban tudjátok beváltani, én az OTP-ről tudok érdemben nyilatkozni, mert itt van számlám. Lényeges, hogy központi bankfiókba menjetek, a plázás helyek nem jók, ott legtöbbször nem foglalkoznak ilyesmivel. Elmondtam a hölgynek a szituációt, majd körülbelül tíz perc alatt forintban csekk eladási árfolyamon jóváírták a számlámon, ez akkor 272 forint volt talán. Nem kellett hozzá más, csak a bankkártyám, személyi igazolvány, illetve lakcímkártya. Semmiféle kezelési költséget nem vontak le, pedig ettől eléggé féltem, mert az interneten sokan írták, hogy szinte a fele pénzt elvesztették. A jóváírásról tudni kell, hogy nagyjából egy hónap, amíg tényleg rajta is lesz a számlán - holott az sms-t már percekkel az ügyintézés után megkapjuk a "vásárlásról" - ugyanis a bank előbb meggyőződik róla, hogy tényleg van-e fedezet. Fontos még, hogy mivel külföldön bocsátották ki, a név, ami rajta szerepel valószínűleg fordított sorrendben lesz feltüntetve (keresztnév-vezetéknév), engem külön figyelmeztetett a hölgy, hogy így is írjam alá. (Szerk.: Ildi felvilágosított, hogy lehetséges, hogy ez csak az OTP-ben elvárás, szóval ha nem mondják kifejezetten, akkor inkább kérdezzetek rá, hogy hogyan kell.) Hozzám egyébként napra pontosan egy hónappal a pontok beváltása után érkezett meg a levél, de az e-mailben 30-60 napot írtak.
Persze ezek más külföldről érkezett csekkeknél is érvényesek lehetnek, de nézzétek meg, hogy banktól, vagy magánszemélytől érkezik, mert különböző konstukciók léteznek.

Remélem nem bánjátok, hogyha már egyszer írtam erről az egészről, akkor továbbra is megosztom a fejleményeket, és nem csak beauty bejegyzéseket hozok. Ha van hasonló témában az OTP-vel, vagy más bankkal tapasztalatotok, írjátok meg, hátha valakinek hasznára válik majd :) 

64 megjegyzés:

  1. Köszi az infókat! :) Már több ilyen kérdőívet töltök amióta olvastalak... :D Erre a GTM-re nem irstkoztam fel mert azt olvastam, hogy nagyon lassan jön össze a pénz, mivel ritkán és alacsonyabb összegű teszteket küldenek mint az angoloknak. Igaz ez?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaz, nekem kb. 8-9 hónap alatt jött össze az 1000 pont, viszont azért viszonylag gyakran küldenek kérdőívet :)

      Törlés
  2. Az infók szuperhasznosak voltak, viszont egy dolgot ideírok pluszban. Az OTP-s hölgy egy hatalmas baromságot követett el akkor, amikor az aláírásodat cserélten kérte. Minden egyes helyre, mindig, minden országban úgy kell aláírni, ahogy az az útlevélben és a személyiben (akinek van) szerepel.
    Nekem pl. minden egyes papíromon a nyomtatott Ildikó Fazekas, de az aláírás a magyar sorrendben van.
    Persze az OTP-ben ezen nem szabad kötözködni, mert ő "így szereti", de ettől ez még nem helyes.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az első két fizumat ilyen csekken kaptam :) ez lemaradt

      Törlés
    2. Nekem meg pont azt mondta, hogy abból lehet gond, ha nem fordítva írom alá :D Attól függetlenül én is belegondoltam, hogy magyar vagyon, magyar a nevem, nem úgy kéne aláírnom? Na mindegy, viszont odaírom még akkor ezt is, köszi, hogy tájékoztattál róla :)
      Én mindig csak ámulok akkor is, amikor a jó kis amerikai filmekben írnak egy darab papírt, és ér sokmillió dollárt :D Én ismerem a készpénzt, aztán ennyi, ezért is kezdtem leírni a tapasztalatokat, hátha van még rajtam kívül olyan, aki beparázik az ilyenektől :D

      Törlés
    3. Ha valaki össze akarja hasonlítani az aláírásokt a személyi/útlevéllel fogja, abban a sorrendben... A spanyol területről származó kollégáim tudnának erről mesélni. Egyébként, ha valaki utálja az első keresztnevét és nem használja, aláírni is tud a másodikkal, csak az útlevélben is úgy kell.
      Egyébként az olvasható aláírás fogalmát sem értem rendesen, majd mondom már a dokinak legközelebb, hogy szépen írjon alá. Ez OTP speciális.
      Munkavállalási sorozatomból belinkelek egyet, itt van az első fizum csekkje. A bankban hozzá a debit kártyát kérik és már teszik is rá a pénzt a szmlára vagy adják kp-ben. Nem kell hozzá személyi vagy bármi, bárhonnan.
      Kezelési költséget a saját bank elméletileg nem is vonhat le (tudom, ebben avilágban bármi, bárhol...), de csak akkor lenne szabad, ha egy másik bankba megy beaz illető beváltani.

      Törlés
    4. Én utálom a második keresztnevemet, úgyhogy szinte sosem írom oda, csak az érettségin írtam rá a lapokra :D Barátnőmnek azt mondták most egy okmánycsináltatásnál, hogy úgy kell aláírnia, mint ahogyan elsőben tanultuk, folyóírással, ami a világ legnagyobb hülyesége, ugyanis soha nem fog tudni újra úgy aláírni...
      Amikor még nem tudtam, hogy hogyan megy ez az egész, és utánaolvastam, olyat is írtak, hogy ugyanannál a banknál is fiókfüggő, hogy mikor hogyan váltják az ilyeneket...na mondom az aztán tényleg egységes, találomra húznak le, vagy sem...

      Törlés
  3. Én is kaptam a GTM től csekket - most érkezett még nem váltottam be, de nagyon hasznosak voltak az infók köszönöm:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óó, tök jó, hogy összegyűltek a pontjaid! :) Én is lassan, de biztosan kiváltom nemsokára a másodikat...:D

      Törlés
    2. MOndjuk kíváncsi vagyok, hogy az UniCredit banknál hogy is működik a dolog... de azért örülök neki :D

      Törlés
  4. Sziasztok! Nekem is összegyűlt, kb. egy év alatt a csekkem, most beváltanám, de nem sikerült eddig. A Unionnnál saját számla kell, nekem CIB a számlavezető, ott nem foglalkoznak ilyennel... Hol tudnám beváltani számla nélkül? Mert gondolom más nem veheti át, ha névre szóló.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Való igaz, hogy a saját neveden kell lennie a számlának sajnos, és a legtöbb helyen csak akkor váltják be, ha ügyfelük vagy. Ez furcsa, hogy nincs a CIB-nél ilyen, esetleg ha "kisebb" bankfiókba mentél (pl. bevásárlóközpontban, ilyesmi), akkor lehet, hogy ott nem tudnak erről - nincs nagy kultúrája a csekkbeváltásnak Magyarországon -, lehet, hogy érdemes lenne máshol is megpróbálkoznod vele, mert én is olvastam pont egy OTP-s példát, hogy egy ügyintéző nem is tudta, hogy van náluk ilyen, én meg simán beváltottam kérdés nélkül.
      MKB-ról hallottam, hogy máshova is utalnak talán.

      Törlés
    2. Köszönöm, próbálkozom, akkor MKB-t, OTP-t mindenképp megkérdem, azért sok percem benne van a kérdőívekben, nem hagynám veszni a pénzt. Annyi a nehezítés, hogy vidéken élek, bankonként max. 1 fiók van.
      A Global oldalán nincs kapcsolat link, nem tudtam nekik e-mailt írni, bár nem valószínű, hogy paypal-ra küldenék az összeget.

      Törlés
    3. Esetleg Facebookon írhatsz még nekik üzenetet, hátha :)

      Törlés
    4. Na, azóta nem sokra jutottam. :)

      A Global Face oldalát tavaly frissítették, így oda nem írtam. A weboldalon, ha be vagyok lépve a profilba, nincs kapcsolat link, ha e-mailben küldenek kérdőívet, onnan lehet kapcsolatba lépni velük. Váltottunk egy-pár levelet, először Indonéziát ajánlották, hogy ott váltsam be a csekket :), aztán azt, hogy küldjem vissza, és legközelebb máshogy kérjem, de aztán beismerték, hogy csak dollárcsekkben tudnám kérni megint :), és hogy inkább váltsam be, mert el kell fogadniuk a bankoknak az országomban.

      Személyesen végigjártam az összes létező bankot, a CIB - ez a számlavezetőm- senkinek semmilyen csekket nem fogad el, a Raiffeisen sem, az MKB egészen tegnapig beváltotta folyószámla nélkül is, de már nem, a K&H egy évi számlavezetés után váltja be, 60 dolcsi a költsége (nekem 50 dolcsis a csekkem), a UNicredit számlanyitás után fogadja csak be, de a pénztáros azt mondta, nekem nem sok maradna, annyi a költség, minimum 6000 Ft a beszedés díja, meg még a számlanyitás, egyebek...az ERSTE, Budapest bank ilyenről nem hallott, és ilyennel nem foglalkozik, próbáljam pénzváltókban, a pénzváltók, IBUSZ már régóta nem csinálnak ilyet.

      Marad a számlanyitás az OTP-ben vagy a Unicreditnél, de utóbbi csak Pesten, Fehérváron van. A kondíciók, csekkváltási költségek a Uninál nem tudom hogy vannak, az OTP-s ügyintéző szerint náluk nincs költsége a beváltásnak, a dollár számla ingyenes,45 nap kb. mire megérkezik a pénz a csekk beváltása után.

      Még utánanézek a két bank kondíciónak, hogy kiderüljön, hol bukok kevesebbet...

      Törlés
    5. Indonézia, az kemény :DDDD Amit hallottam, hogyha angol címmel regisztrálsz és VPN-ezel, akkor ki lehet kérni PayPal-re is, de én ezeket őszintén nem próbálgatnám, mert le lehet bukni velük elég keményen. Ha OTP-nél nyitsz devizaszámlát, annak talán minimális költsége van, ha jól tudom. Viszont 45 napon belül tényleg megérkezett a pénz, nem kellett ráfizetni semennyit, és 30-45 napra egyébként is a legtöbb helyen zárolni fogják, szóval eddig az OTP-t ajánlom.

      Törlés
  5. Nekem UniCredit számlám van, évek óta.simán beváltották, a díj fix, 1000 huf

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, akkor köszi az infót, szerencsére már van miből válogatni legalább :)

      Törlés
  6. Szia Kami! Megírnád pontosan melyik bankfiókban sikerült beváltanod a csekket? Előre is köszi! Üdv: Marci

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok! Én ma akartam beváltani a csekkem, az otp azt mondta tegnap(?) óta nem váltanak be dollár csekket, a k&h sem vált, nekem a csekken citi bank szerepel, a k&h azt mondta ott próbáljam meg, de ilyen nincs a városunkban. Remélem valahol sikerül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez vicces amúgy, mert én múlt csütörtökön váltottam be az enyémet az OTP-ben, most vagy nagyon szerencsés voltam, vagy az OTP-ben nincs kedvük ezzel foglalkozni, mert nekem egy szóval sem mondták, hogy megszűnne a szolgáltatás, vagy bármi. Esetleg próbálkozz másik bankfiókban, ha van, elég gáz, hogy ennyit kell vele szórakozni :(

      Törlés
    2. Egy másik fórumon azt olvastam, hogy a k&h minden gond nélkül 1 hete beváltotta, engem meg ma elhajtottak. Holnap még megyek egy kört, de jobban a sarkamra állok, ha el akarnak küldeni.

      Törlés
    3. Igen ez a tegnap óta nem csinálunk ilyet duma is elég átlátszó, főleg, hogy nálam még rá is kérdezett a csajszi az OTP-ben, hogy gyakran kapok-e csekket, mert ha igen akkor kifizetőtőbb lenne devizaszámlát nyitnom. A honlapon is fent van még a lehetőség, szóval a kedves ügyintéző valószínűleg nem akart ezzel foglalkozni, vagy nem éri meg neki, bármi. Kisebb bankfiókokban megesik, hogy elhajtanak, de ha van lehetőség, akkor próbálkozni kell máshol.

      Törlés
  8. Az Otp valóban nem váltja be hétfőtöl a dollár csekket (ismerős mondta, és ki is kereste erről amit küldtek nekik a központból :S), de jó hír, hogy sikerült az Erste bankban beváltani, bár saját számla kell hozzá.(Nekem itt van) 2-3hét amíg rákerül a számlámra. De itt minden gond nélkül megcsinálták.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez elég gáz, mert nekem csak OTP-s számlám van, és nagyon nem szeretnék egy másik banknál is csak emiatt nyitni egy újat, pénzkidobás lenne évi egy alkalomért fizetni a számlavezetési díjat...még szerencse, hogy múlt héten voltam és akkor még beváltották.

      Törlés
  9. Hali! Újabb rossz hír, hívott az Erste hogy a központ elutasította a beváltást, visszaadják a csekkem, és ők is erre a május 23.-i valamire hivatkoznak, miszerint dollár csekket nem váltanak be. :S Jó hogy így semmi értelme nem volt a munkánknak :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor most jön az, hogy szerintem be fogok menni OTP-s ismerőshöz, és megkérdezem, hogy ez így most akkor mi, mert a honlapon még mindig ott van, hogy a külföldön kibocsátott csekk vásárlás, mint szolgáltatás él náluk, azt meg ugyebár frissíteni kéne azonnal, ha már nem.

      Törlés
    2. https://www.erstebank.hu/static/internet/download/LBBH_160523.pdf mellesleg ezalapján a 23-án kiadott hirdetmény alapján nem úgy tűnik, hogy ilyen már nem lenne náluk, mert ott vannak a díjak is, meg minden.

      Törlés
  10. VAlóban ott vannak a díjak, de a táblázat alatt részletezi, hogy május 6tól az usd csekket nem veszi át, csak néhány valuta van felsorolva miket vált be :S. Ma még megyek egy kört más bankokba, de nem hiszem hogy sikerrel járok.

    VálaszTörlés
  11. Én is végigjártam minden bankot még május elején, és elküldtek az összesből (vidéki nagyváros). Végül az OTP-ben lehetett csak devizaszámlát nyitni, 159 Ft havonta, két hónapig fizetem, és ezek szerint be is zárhatom a számlát, ha már ott sem lehet ezentúl beváltani. Viszont akkor dolgozni se érdemes tovább a pontokért...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én majd pont ezt szeretném ismerőstől megkérdezni, hogy devizaszámlával sem veszik be? Mert végülis annak akár még értelme is lenne.

      Törlés
  12. Sziasztok! Sikerült beváltani az otp-ben. Kifizették készpénzben, ugyanis június 15ig kötelesek beváltani a dollár csekket. Origon is fent van erről egy hír.

    VálaszTörlés
  13. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  14. Nemcsak az Origon, de nekem az OTP azért nem váltotta be, mert nincs náluk régóta számlám, és "nem látják biztosítva a csekk megtérülését". Újonnan nyitottra nem utalnak. Erre aztán tényleg nincs mit mondani. Más OTP-s számlára pedig nem adják ki, csak akinek nevére szól a csekk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaja, én is olvastam hogy csak abban az esetben váltják be esetleg, ha régebbi ügyfelük vagy. Elvileg csak átmeneti a dolog, remélem, hogy pár hónapon belül találnak más megoldást, mert hiába nincs ennek "hagyománya" itthon, vagyunk páran, akiknek szüksége lenne a szolgáltatásra.

      Törlés
  15. Akkor ezek szerint már nem lehetséges USD dollár csekk beváltása, semelyik banknál?
    Vagy mégis van rá lehetőség?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jelenleg úgy tudom, hogy az összes bankkal felbontották a kapcsolatot a kinti partnerek, szóval most sehol nem váltanak be dollár csekket :( Elvileg átmeneti a dolog, és dolgoznak rajta, hogy a későbbiekben megoldódjon, de nem tudom, mi lesz ebből.

      Törlés
  16. én most kaptam meg a csekket, hát voltam már mindenfelé, de eddig sikertelen :D Pénzváltóban is próbálkoztam, de ott sem váltják... Viszont OTP-nél van számlám, és ott sem váltották be... van, ahol beváltották volna 100$ költségen az 50$-omat :D :D mondom köszi nem... remélem azért sikerül majd, számítottam arra a pénzre... de szerintem ezek után hanyagolom a globaltestmarketet, és inkább az utalványosra, paypalosokra koncentrálok...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amíg nem lesz új partner, és nem hozzák vissza a szolgáltatást, addig valószínűleg felejtős a csekkbeváltás, én még azért csinálom a Globaltestmarketet is, és figyelem, hogy esetleg milyen hírek vannak, hátha lesz megoldás..:/

      Törlés
  17. Jeleztem a GTM-nek a problémát. Feldobtam nekik a labdát, hogy Paypalen, vagy utalással fizessenek ki, de szerintük "Please be aware that we have confirmed that our checks are able to be cashed in your country as we have panelists cashing them daily without any issues."
    Szóval leszarják.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is gondolkodtam rajta, hogy írok nekik, de valahol olvastam, hogy hasonlót írtak másnak, úgyhogy lemondtam a dologról. Azért nem hiszem hogy naponta váltanak be csekket itthon, másképp nem mondták volna fel a szerződéseket a bankok...

      Törlés
  18. Én ezek után egy kérdőívet sem töltök ki. Elküldtem nekik a HVG cikkét a témáról. Akkor venné komolyan, ha többen jeleznék, hogy nem lehet beváltani a csekket. De a már kiküldött csekkek akkor is macerásak. Le kellene őket tiltania ahhoz, hogy más módon juttassa el a díjat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi az e-mail? Én nem találtam konkrét kontaktot, de akkor írni fogok nekik hogy ez meg az van.

      Törlés
  19. Citi bankkal ma beszéltem és azt mondták se náluk, se máshol nem lehet Magyarországon beváltani USA csekket :(

    VálaszTörlés
  20. Esetleg külföldön, valamelyik szomszédos országban nem lehet valahogy beváltani? Pont most kértem ki a csekket....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem ismerem a kinti konstrukciókat, de esélyes, hogy ahhoz is számlát kéne nyitni ott, itteni címmel meg nem valószínű, hogy megy :( Aztán ki tudja, ha határhoz közeli vagy, esetleg meg lehet vele próbálkozni.

      Törlés
    2. Igen, én sem ismerem az a baj. Tervben van pár rövidebb külföldi kiruccanás, azért kérdeztem, hátha valaki tudná.

      Törlés
  21. Én próbáltam külföldön beváltani a bankomban... Bank of Ireland, nem váltották be, mert alacsony az összeg (67 dollár) :(

    VálaszTörlés
  22. Már működik a paypal kifizetés is!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia! ez hogy működik?

      Törlés
    2. Nem igazán értem a kérdésedet, pontosítanád hogy minek a működésére vagy kíváncsi?

      Törlés
  23. Ráadásul nem kell megvárni az 1000 pontot, hanem már 252-vel is lehet. :) Vero

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én most váltottam be a pontokat és megtévesztő a felület, mert ugyanúgy meg kell várni az 1000 pontot, ugyanis csak úgy engedi véglegesíteni a tranzakciót. Én például 504 pontot szerettem volna beváltani, és azt írta, hogy a kosárban legalább 1000 pontnak kell lenni, így 2x504 pontot tudtam csak beváltani.

      Törlés
    2. Szia! Próbáltam beváltani a pontokat, de incorrect password miatt nem engedi a megerősítést. A bejelentkezési jelszómat nem fogadja el. Van valami más jelszó ami a kiutaláshoz kell?

      Törlés
    3. Szerintem tőlem nem kért jelszót, vagy rögtön beengedett, de most rákerestem, és mások is írták, hogy ez volt a problémájuk, megoldást viszont senki sem írt. Ha van nagybetű a jelszavadban, próbáld meg kicsivel, vagy kérj ki egy jelszóemlékeztetőt szerintem.

      Törlés
  24. A kisebb összeget is csak akkor lehet, ha megvan az 1000 pont

    VálaszTörlés
  25. Nekem megírná valakai,hogyan kell kikérni a csekket? Mert csak az ajándékok meg ilyesmik jönnek elő a GTM oldalán.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már megszűnt a csekkes rendszer, PayPal-ra lehet kifizetést kérni 1800 ponttól, ami 1500 forintnak felel meg. Bemész a Rewards fülre, utána Redeem, és ott lesz.

      Törlés
  26. Értem,köszi,akkor ez is módosult? Mert több helyen is azt írták,hogy 1000 ponttól van kifizetés és kb 50 dollárt ér...Most meg 1000 pont csak pár száz forint?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, teljesen átvariálták a pontrendszert. Most 1800 a minimum határ ami 1500 forintot ér, és a kérdőívek minimális pontértéke is ilyen 200-250 pont.

      Törlés
  27. Üdvözletem!

    Gondok vannak a Lifepoints körül. Március 6-án még rendben kifizettek, majd Április 18-án kikértem a szokásos 1500 forintot (1800 pont), régebben akár 2 munkanap alatt is ott volt a paypalen. Eltelt a 10 munkanap, a pénz sehol, jeleztem feléjük. Május 6-án jött egy mail, hogy technikai hiba miatt törölték a rendelésem és a pontjaim visszatették az egyenlegemre. Érthetetlen magyarázat, mindegy. Kikértem újra az 1500 forintot. Most május 22-én a pénz még sehol, eltelt 12 munkanap. Hitegetnek, hogy 5-7 munkanap alatt kifizetnek. Nem hiszek nekik. Április 18-óta nem tudnak kifizetni 1500 forintot. Korábban 2016 őszén volt probléma amikor nem tudtak minket Magyarokat csekkel kifizetni, aztán eljutott az agyukig, hogy van paypal.
    Ha az oldat fizetésképtelen vagy a vírus miatt befuccsolt, akkor annyit illene, hogy a tagoknak jelezzék a problémát.
    Azért elszomorító, hogy millió ptc oldal után, lassan az összes felmeréses oldal bedől vagy teljesen érdektelenné válik.

    VálaszTörlés